6

As a daily academic exercise, I read news articles on the same topic from multiple news agencies with a different political orientation. I'd like to add a pro-Kremlin news agency; with a preference for the most pro-Kremlin biased one. Are there any suggestions?

So far, my current curriculum includes the following agencies, in no particular order:

  • De Volkskrant; semi-populist, relatively in-depth, center-right Dutch newspaper
  • Trouw; in-depth with a birds-eye view, leftist Dutch newspaper
  • Foreign Affairs, in-depth solution-supported essayist American news journal
  • The Economist, briefing type British newspaper
  • Bloomberg.com, American briefing type news agency with an emphasis on financial news
  • Al Jazeera, international news from the Gulf-states

    [the intention of the subjective trivializing descriptions above is to make a distinction between the agencies]

Aside from my search for a pro-Kremlin news agency, are there any suggestions on how to further diversify and enhance my news curriculum?

  • De Volkskrant isn't center-right, it's center-left (source) – THelper Jul 24 '16 at 8:39
  • Can you explain to me why it's center-left according to your Wikipedia article source? When it comes to acknowledging things in the left-right spectrum, I find it hard myself to give a supporting argument; so I go for gut-feeling for lack of a good understanding of the concept. – Mussé Redi Jul 24 '16 at 8:50
  • 1
    The Dutch source of the Wikipedia comment stating that De Volkskrant is center-left is 10 years old, so I guess that's too old to still be valid. However you may find the discussion between left and right media in the thesis interesting. De Volkskrant used to be left and it's my understanding that they have become more right in recent years. Truth be told I stopped reading them a few years ago so it could be that they have become more right than I perceive them to be. – THelper Jul 24 '16 at 9:20
  • if it's in no particular order, use bullet points instead of numbered points – noɥʇʎԀʎzɐɹƆ Jul 24 '16 at 18:03
  • 3
    I removed the extension question about a Chinese news source. You could ask this as a new question. Extending the question to "any other region" would make the question too broad, though, because it would be hard to tell how granular you actually want to be (do you want the unique opinion of every little rebel group in Elbonia or only the twenty major ones?). – Philipp Jul 25 '16 at 11:35
-1

All news is propaganda to promote the interests of those who own or fund (through advertising, etc.) the news outlets. That is the bad news. The good news is that good propaganda is not outright lies. Good propaganda is a carefully selected part of the truth to promote the agenda of the funder.

To see anything resembling the whole truth about an issue, you need to find news sources funded by sides opposing each other on that issue and then compare their propaganda.

Below are a few news sources not yet mentioned by previous posters, with their funding source shown in the parentheses.

  • Hmm, why the down-vote? OP also wanted to "further diversify and enhance his news curriculum", besides looking for pro-Kremlin news sources. – ebhh2001 Aug 20 '16 at 4:06
  • 1
    I didn't downvote, but it's probably because you can list hundreds if not thousands of other news sources. Why are the ones you listed best? – THelper Aug 21 '16 at 11:08
  • 1
    Thanks, @THelper. I have clarified why these links are useful. – ebhh2001 Aug 21 '16 at 17:58
  • 1
    Do you have a reasonable mechanism of detemining all relevant actors concerning a specific issue? I mean, most news outlets are in the private sector. Only sticking to the government-owned ones, seems rather narrow. – Mussé Redi Aug 22 '16 at 0:01
  • The OP ask about pro-Kremlin sources, you didn't put any of them. I don't see the BBC as a pro-Kremlin. – nelruk Aug 22 '16 at 1:10
14

Russia Today is a news network funded directly by the Russian government. You don't get anything with a stronger pro-Kremlin bias than them.

  • 2
    I sometimes have a look at their content. You'll also find some conspiracy theories and other off-the-wall stuff. – PointlessSpike Jul 26 '16 at 13:50
  • 4
    You do: tass.ru/en , sputniknews.com, and others, are more strongly pro-Kremlin. – gerrit Aug 4 '16 at 16:48
6

RT has been mentioned, but another worth nothing is Sputnik International. Without whom I would never have learned that not only does National Walrus Day exist, but it is November 24th. Their editorial bias is pretty much the Kremlin line, only they're aimed at an international audience. I was sad when they came to be, because they replaced RIA Novosti; which was decidedly more independent.

If you want a weird one, Al-Manar is Hezbollah's TV channel. Press TV is Iran's state international. Al Arabiya is Saudi's international news.

France 24 is good, and also decidedly French. Haaretz is Israel's left wing daily. NHK is Japan's state international, CCTV is China's state international.

Hope they are of use!

  • 3
    Also the Syrian Arab News Agency, and if you want to get even more crazy (it's possible), the (North) Korean Central News Agency. – gerrit Aug 4 '16 at 16:55
  • I've been upstaged. I thought Al-Manar was biased enough :( North Korea is so obvious now! Ah, good references! – inappropriateCode Aug 4 '16 at 16:58
  • 1
    I noticed that both RT and Sputniknews are relatively fast when it comes to security breaking news. – Mussé Redi Aug 14 '16 at 15:16
  • I find it funny, that China's state TV outlet is called CCTV – Dohn Joe Mar 21 at 11:49

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.